• JASEŁKA BOŻONARODZENIOWE

• 16 grudnia w naszej szkole miały miejsce jasełka bożonarodzeniowe. W rolę aktorów wcieliły się tym razem najmłodsi uczniowie naszej szkoły. Przedszkolaki na moment przestały być dziećmi i zmieniły się w najświętszą rodzinę, anioły, pasterzy i królów, przenosząc wszystkich obecnych w czasy sprzed dwóch tysięcy lat.  Świąteczny nastrój podkreślały również niecodzienne stroje dzieci oraz bożonarodzeniowa dekoracja. Artyści z dużym przejęciem i zaangażowaniem wiernie odtwarzali swoje role, prezentowali umiejętności wokalne i recytatorskie. Cały czas towarzyszył im niezawodny chór szkolny.Wszystkim małym aktorom należą się ogromne podziękowania za zaangażowanie. Słowa wdzięczności kierujemy również do rodziców, którzy jak zawsze wspierali nasze działania - przygotowali piękne stroje oraz poczęstunek dla najmłodszych.Na koniec Pani Dyrektor oraz Ksiądz Proboszcz złożyli wszystkim obecnym dzieciom, nauczycielom  i pracownikom szkoły życzenia świąteczne, życząc przeżywania Bożego Narodzenia w zdrowiu, radości i ciepłej rodzinnej atmosferze.  Spotkanie jasełkowe zakończyło się ogłoszeniem wyników i wręczeniem nagród zwycięzcom Konkursu na najładniejszą ozdobę świąteczną zorganizowanego przez  Szkolne Kołom Wolontariatu.

E.S.

• Roraty, kakao i bułeczki

• W Adwencie uczniowie z naszej Szkoły wraz z rodzicami brali udział w roratach – szczególnej Mszy Św. poświęconej Maryi. Dzieci przychodziły z lampionami i oczekiwali na końcu kościoła na księdza, który zawsze z uśmiechem witał wszystkich i zapraszał do wspólnej modlitwy. Wejście w półmroku z zapalonymi lampionami symbolizowało gotowość serc na czekanie i przygotowanie do Świąt Bożego Narodzenia. Po Mszy Św. atrakcja, na którą wszystkie dzieci czekały z radością. Przejście na plebanie, by przy wspólnym stole wypić gorące kakao i posilić się słodkimi bułeczkami. Na rodziców czekała gorąca herbata. Krótkie zatrzymanie na mały posiłek to doskonała okazja do porozmawiania i miłego spędzenia czasu. Zadowolone dzieci z niecierpliwością czekały na kolejną środę, aby o 16.00 znów przyjść na roraty, kakao i bułeczki.

Opracowała

M. Tomczak

• Konkurs różańcowy

• W październiku został ogłoszony konkurs na wykonanie różańca z dowolnych elementów. Wszystkie różańce można było oglądać w kościele w Kępie. W konkursie wzięło udział 9 osób. Jury  w składzie: Ks. Proboszcz, pan kościelny, pani Emilia Sałata, pani Lidia Fabisiak oraz dzieci z oddziału przedszkolnego miało bardzo trudny wybór. Wyniki zostały ogłoszone w kościele 8 grudnia w Uroczystość Niepokalanego Poczęcia Najświętszej Maryi Panny po nabożeństwie rorat. Zostały przyznane dwa miejsca I, dwa miejsca II i dwa miejsca III. Wszyscy uczestnicy otrzymali dyplomy, a zwycięzcy specjalne słodkości od księdza proboszcza.

• Wycieczka do Warszawy

• W dniu 03 grudnia 2021r. chętni uczniowie klas I-III wraz z opiekunami wyruszyli na całodniową wycieczkę do Warszawy. To dzięki naszej Gminie Mała Wieś, a w tym naszej szkole, która otrzymała dofinansowanie do realizacji przedsięwzięcia Ministra Edukacji i Nauki pod nazwą „Poznaj Polskę” mogliśmy zorganizować takie wydarzenie. Celem wycieczki było poznanie naszego dziedzictwa narodowego i kulturowego oraz popularyzacja osiągnięć polskiej nauki. Grupa liczyła 17 uczniów oraz 4 nauczycieli: A. Brzoza, L. Figurska, M. Tomczak, E. Nowak.

Wcześnie, bo o 7.00 rano zebraliśmy się pod szkołą, by wyruszyć w podróż autokarową do stolicy. Zwiedzanie Warszawy rozpoczęliśmy od Placu Piłsudskiego, by tam zobaczyć Grób Nieznanego Żołnierza. Idąc w stronę Starego Miasta mijaliśmy Pałac Prezydencki. Następnie przeszliśmy na Plac Zamkowy, gdzie znajduje się Kolumna Zygmunta III Wazy. Podziwialiśmy tu piękno Zamku Królewskiego, jak również ustrojoną świątecznie choinkę. Potem powędrowaliśmy na Rynek Starego Miasta, gdzie po środku placu stoi pomnik Warszawskiej Syrenki. Zatrzymaliśmy się również przy restauracji „Bazyliszek”, gdzie pani przewodnik opowiedziała nam legendy o tym potworze. Dzieci zobaczyły podobiznę potwora, która wisi nad jej wejściem. Później odwiedziliśmy Bazylikę Św. Jana Chrzciciela, która mieści się na ulicy Świętojańskiej. Po tak wyczerpującym spacerze nadszedł  czas na pyszny posiłek na Starówce. Nakarmieni, pełni energii udaliśmy się do teatru „Capitol” na spektakl „Pinokio”. Obejrzeliśmy teatralną adaptację znanej na całym świecie bajki, która niesie ponadczasowe wartości oraz naukę dla nas samych. Po spektaklu było spotkanie ze Świętym Mikołajem! Radości nie było granic. Następnie zwiedziliśmy stolicę z okien autokaru: przejeżdżaliśmy Traktem Królewskim, m.in. Alejami Ujazdowskimi, gdzie widzieliśmy budynki ambasad. Kolejnym punktem naszego programu był spacer po Łazienkach Królewskich. Zatrzymaliśmy się przy Pomniku Fryderyka Chopina, który należy do najpiękniejszych i najbardziej znanych pomników kompozytora w naszym kraju. Na wszystkich ogromne wrażenie zrobił Teatr na Wyspie, a w szczególności półkolista widownia, scena położona na sztucznej wyspie i rząd kamiennych rzeźb. W parku widzieliśmy pawie i wiewiórki, które chętnie „pozowały” do zdjęć. Teraz nadszedł już czas na posiłek w przepięknej restauracji w Wilanowie, gdzie apetyty dopisywały wszystkim. Jedną z największych atrakcji wycieczki jaką mogliśmy zobaczyć tylko w okresie jesienno-zimowym były Królewskie Ogrody Światła w Muzeum Pałacu Króla Jana III w Wilanowie. Obejrzeliśmy wyświetlany na fasadzie budynku mapping „Bajka o królewskiej wydrze”. Cała wilanowska wystawa świetlna zrobiła na nas ogromne wrażenie. Największym jednak powodzeniem cieszyła się Świetlna Karuzela, z której wszyscy skorzystaliśmy.

Wycieczka była bardzo udana. Zrobiliśmy sporo pamiątkowych zdjęć. Pomimo zmęczenia i chłodu byliśmy bardzo zadowoleni. Jak widać i jesienią, w trakcie najkrótszych i najciemniejszych dni, można w ciekawy sposób spędzić czas na wycieczce w stolicy.