• POŻEGNANIE TRZECIEJ KLASY

• W dniu 16 czerwca 2023 r. uczniowie klasy trzeciej uroczyście pożegnali pierwszy etap swojej edukacyjnej podróży. W zaprezentowanym przed zgromadzoną publicznością montażu słowno – muzycznym podzielili się swoimi wspomnieniami i refleksjami z pierwszych trzech lat nauki w Szkole Podstawowej w Podgórzu. Były to bardzo wzruszające chwile, które na długo pozostaną w pamięci wszystkich biorących udział w tym ważnym dla trzecioklasistów wydarzeniu.

Od swojej wychowawczyni i Dyrektor Szkoły bohaterowie uroczystości otrzymali życzenia powodzenia na kolejnym etapie nauki szkolnej, a także słowa motywacji i zachęty do dalszego rozwijania swoich umiejętności i zainteresowań. Po części artystycznej rodzice uczniów klasy trzeciej zaprosili swoje pociechy na przygotowany przez nich słodki poczęstunek.

Życzymy powodzenia w czwartej klasie!

L. Figurska

• WYCIECZKA DO WŁOCH

• W dniu 29 maja 2023 roku o godzinie 3 rano uczniowie naszej szkoły wraz z uczniami ze Szkoły Podstawowej w Dzierżanowie oraz Szkoły Podstawowej im. Wincentego Hipolita Gawareckiego w Małej Wsi wraz z opiekunami wyruszyli na wycieczkę do Włoch. Trwała ona 6 dni, od 29 maja do 3 czerwca.

W pierwszym dniu wycieczki, po ponad 17 godzinnej podróży autokarem,  zakwaterowaliśmy się w hotelu Christian zlokalizowanym w nadmorskiej miejscowości Lido di Jesolo w okolicach Wenecji. Po zjedzeniu obiadokolacji wybraliśmy się na krótki spacer na plażę, aby zobaczyć Morze Śródziemne. Po spacerze wróciliśmy do hotelu.

Następnego dnia po zjedzeniu śniadania, wymeldowaniu się z hotelu i zapakowaniu naszych bagaży do autokaru, wyjechaliśmy do malowniczej Wenecji. Następnie z autokaru przesiedliśmy się na statek, którym popłynęliśmy ku celowi naszej wtorkowej podróży. Gdy dotarliśmy na miejsce, spotkaliśmy się z panią przewodnik, która towarzyszyła nam podczas zwiedzania miasta. Opowiedziała nam i jednocześnie pokazywała wiele słynnych weneckich zabytków, takich jak Most Rialto, Plac Św. Marka, Pałac Dożów oraz Bazylika Św. Marka. Podczas spaceru po Wenecji zobaczyliśmy również weneckie kanały, po których pływały znane na całym świecie gondole. Po zakończeniu zwiedzania miasta mieliśmy  ponad godzinę czasu wolnego, który przeznaczyliśmy na różne czynności, od kupowania pamiątek, aż po spróbowanie prawdziwej włoskiej pizzy. Po kilkugodzinnym pobycie w Wenecji wróciliśmy statkiem do przystani i pojechaliśmy dalej, do następnego miejsca zakwaterowania - Sanktuarium Matki Bożej ad Rupes w Castel SantElia (okolice Rzymu).

Trzeci i czwarty dzień wycieczki spędziliśmy zwiedzając Watykan oraz stolicę Włoch - Rzym. Odwiedziliśmy wiele atrakcyjnych miejsc, takich jak m.in. Bazylika św. Piotra, grób Jana Pawła II, Fontanna Di Trevi, Plac i Schody Hiszpańskie, Panteon, Bazylika Św. Jana na Lateranie, Colosseum, Forum Romanum, Plac Wenecki z Pomnikiem Narodu, Wzgórze Kapitolińskie, Teatr Marcellusa oraz Awentyn. Podczas zwiedzania kupiliśmy wiele pamiątek (magnesy, różańce itp.) oraz spróbowaliśmy włoskich lodów, pizzy i wiele innych specjałów.

W czwartek wypadł 1 czerwca, czyli Dzień Dziecka. Każdy z uczniów obecnych na wycieczce w ramach niespodzianki dostał lody zakupione przez opiekunów , a dodatkowo cisza nocna została przesunięta od godziny 23. Dziękujemy!

Piątego dnia naszej wycieczki wyjechaliśmy już na dobre z Castel SantElia . W czasie drogi do następnego, ostatniego hotelu odwiedziliśmy okolice osady Bagnoregio, w której obecnie mieszka tylko 11 osób, gdyż ulega stopniowemu zniszczeniu pod wpływem sił natury. Po wykonaniu zdjęć na tarasie widokowym, gdzie mogliśmy zobaczyć Bagnoregio, wyruszyliśmy w dalszą podróż do hotelu Saisera w miejscowości Tarvisio w Alpach blisko granicy Włoch i Austrii. Spędziliśmy w nim już ostatnią noc naszej włoskiej przygody, którą zapewne każdy z nas będzie długo wspominać.

Ostatniego dnia po śniadaniu wyjechaliśmy w stronę Polski. Podczas drogi powrotnej zatrzymaliśmy się na rynku w Siewierzu, aby zjeść obiad w restauracji „Jędrusiowa”. Po godzinie 23.00 byliśmy już na miejscu,  z którego nasza podróż się zaczęła - w Małej Wsi.

Wyjazd minął nam wszystkim bardzo dobrze. Mam nadzieję, że w przyszłości będzie więcej tego typu wycieczek. Dziękujemy organizatorom i opiekunom za wspaniale spędzony czas!

• Powiatowy Konkurs Poezji Patriotycznej

• Dnia 30 maja 2023r. w Zespole Szkolno – Przedszkolnym w Rogozinie odbył się IV Powiatowy Konkurs Poezji Patriotycznej „Dla Ciebie Ojczyzno”. To ważna inicjatywa podkreślająca znaczenie patriotyzmu w kształtowaniu młodego pokolenia, która pełni rolę przekaziciela miłości do ojczyzny. Naszą szkołę reprezentowały 3 uczennice:

1. Julia Karłowicz – zdobyła Złotą Lirę
            2. Dorota Antczak – zdobyła Srebrną Lirę
            3. Małgorzata Kozakiewicz – zdobyła Brązową Lirę

Nagrody uczestnikom wręczył Piotr Jakubowski – wójt gminy Radzanowo. Ponadto występujący otrzymali upominki od Starosty Płockiego Sylwestra Ziemkiewicza.

Nagrodzonym uczennicom GRATULUJEMY!!!

Agnieszka Brzoza, Beata Ostrowska

• Wyjazd na basen

• W środę 31 maja 2023 UKS BOROWIK po raz trzeci zorganizował wyjazd na basen. Uczniowie coraz pewniej czują się w wodzie, więc chętnie wykonywali ćwiczenia proponowane przez instruktorów. Po treningu przyszedł czas na chwilę zabawy w wodzie. Cała 30 osobowa grupa zadowolona powróciła do szkoły.

„Wyjazdy na basen” to zadanie publiczne realizowane przez Uczniowski Klub Sportowy „BOROWIK” działający przy Szkole Podstawowej w Pogórzu. Środki na sfinansowanie zadania pochodzą z dotacji przekazanej przez Gminę Mała Wieś.