• ZAPROSZENIE

• Dyrektor Szkoły Podstawowej w Podgórzu oraz Prezes Uczniowskiego Klubu Sportowego „BOROWIK” zapraszają na Sportowy Piknik Aktywności, który odbędzie się 1 czerwca 2022 w Szkole Podstawowej w Podgórzu w godzinach 10.00 – 15.00.

Czeka nas moc atrakcji:

- poszukiwanie Skarbów Borowika

- grill

- darmowa lemoniada

- bańki mydlane dla każdego

- mecze piłki nożnej

- rywalizacja na torze przeszkód

- mini zoo – ZWIERZAKOLUBY

- malowanie twarzy, naklejane ozdoby

- zaplatanie kolorowych warkoczyków

- kącik robienia biżuterii

- kiermasz książki

- wspólne śpiewy i tańce z DJ

- teleturniej – „Podgórski Einstein”

- wizyta bajkowych postaci

Zadanie sfinansowane ze środków publicznych Gminy Mała Wieś.

Spędźcie Dzień Dziecka bawiąc się z nami podczas SPA w Podgórzu.

Zapraszamy.

• Wycieczka do Torunia

• W słoneczny, poniedziałkowy poranek 23 maja 2022 r. uczniowie klas I-III spotkali się pod szkołą w Podgórzu, aby wraz z nauczycielami i rodzicem wyruszyć w podróż do Torunia. Droga minęła bardzo szybko, gdyż umilały ją koleżeńskie rozmowy. Po dojechaniu na miejsce spotkaliśmy się z przewodnikiem i odbyliśmy z nim spacer. Poznawaliśmy ciekawe legendy i opowieści dotyczące spotkanych zabytków. Najpierw pan przewodnik zaprowadził nas do Katedry Świętojańskiej. Następnie wąskimi uliczkami przeszliśmy pod Krzywą Wieżę, gdzie zrobiliśmy sobie pamiątkowe zdjęcie. Po spacerze przyszedł czas na domowy obiad, który pokrzepił wszystkich do dalszego zwiedzania bogatej w wiele zabytków starówki z naszym drugim przewodnikiem. W czasie spaceru zobaczyliśmy m.in.: Bramę Klasztorną, mury obronne Starego Miasta, Dom i pomnik Mikołaja Kopernika, “pręgierz” osiołek, Ratusz Staromiejski oraz fontannę Flisak. Nie mogło zabraknąć wspólnego zdjęcia przy pomniku Mikołaja Kopernika oraz czasu na zakup pamiątek i lodów. Po atrakcjach przyszedł czas na zwiedzanie. O godzinie 16.00 udaliśmy się do Domu Legend Toruńskich, gdzie poznaliśmy historię miasta pełną legend i wierzeń na wesoło. Kolejnym punktem wycieczki było samodzielne wypiekanie przez uczniów piernika, zgodnie z tradycyjną recepturą, w Żywym Muzeum Piernika.  Zajęcia urozmaicał fakt, iż prowadzący porozumiewali się z uczestnikami gwarą charakterystyczną dla ziemi chełmińskiej. Miłym akcentem kończącym wizytę w Toruniu był zakup pierników. Z uśmiechami rysującymi się na zmęczonych twarzach o godzinie 21.00 wróciliśmy do Podgórza.

A.B.

• Święto Konstytucji 3 Maja

• Majowe święto dla wszystkich Polaków jest dniem szczególnym.  Z tej okazji w naszej szkole odbył się uroczysty apel, podczas którego  wystąpili uczniowie klasy piątej oraz chór szkolny pod opieką pani M. Majorkiewicz, pani M. Pikalskiej i pana P. Jędraszczaka. Uroczystość miała charakter poetycko muzyczny, stała się  okazją do zaprezentowania talentów  aktorskich, piosenkarskich i recytatorskich. Po wielu sezonach pandemii z ogromną przyjemnością uczestniczyli w niej uczniowie, nauczyciele, oraz dyrekcja szkoły. Konstytucja 3 Maja -  to najstarsza ustawa zasadnicza w Europie i druga na świecie. W roku szkolnym 2021/2022 obchodzimy 231. rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Niewątpliwie jest to jedno z ważniejszych wydarzeń w historii Narodu Polskiego. Dzień 3 Maja ustanowiono świętem narodowym w dowód pamięci o przodkach, którzy pragnęli ocalić kraj przed upadkiem.Podczas przedstawienia przypomniano o tym, że ten ważny dokument uchwalono na Zamku Królewskim w Warszawie przez Sejm Czteroletni. Uczniowie wcielili się w rolę szlachty i mieszczan. Przedstawiono sylwetki twórców Konstytucji: I.Potockiego, H.Kołłątaja, S.Małachowskiego, Króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Zwrócono uwagę na to, że rocznicę uchwalenia Konstytucji 3 Maja nazywamy świętem wolności i radości. Wszakże już nasi przodkowie rozumieli, co znaczy wolność, naród, ojczyzna. Niewątpliwie skłoniło to nas do refleksji nad tym, czym dla nas są te pojęcia.

• Wycieczka do Płocka

• 27. 04.2022 uczniowie  klas IV- VI wraz ze swymi wychowawcami odbyli  wycieczkę do Płocka.

Zwiedzanie stolicy naszego powiatu rozpoczęliśmy od wizyty w Książnicy Płockiej, podczas której uczniowie obejrzeli  wystawę  „Broniewski rozpostarty szeroko” poświęconą największemu lokalnemu poecie Władysławowi Broniewskiemu.

Następnie wybraliśmy  się razem z przewodnikiem na dwugodzinny spacery do wielu interesujących miejsc Płocka i poznaliśmy  ich historię. Byliśmy w Katedrze i na Wzgórzu Tumskim, widzieliśmy  najdłużej istniejącą szkołę w Polsce- Małachowiankę, mogliśmy podziwiać Ratusz oraz neoklasyczną zabudowę Starego Rynku, widzieliśmy bulwar i molo nad Wisłą oraz najwyższą skarpę wiślaną.
            Ostatnim punktem wyprawy była wizyta w Muzeum Diecezjalnym, gdzie  wraz z księdzem przewodnikiem zwiedzaliśmy niezwykle ciekawą ekspozycję poświęconą najcenniejszym dziełom złotniczym diecezji płockiej. Mogliśmy podziwiać kielich Konrada Mazowieckiego i herma św. Zygmunta z piastowskim diademem oraz gotyckie monstrancje. Obejrzeliśmy także wystawy: Chrystus w sztuce, XII z  wieczną Biblią Płocką i cykl obrazów „Madonny z poezji polskiej” autorstwa Wiesławy Kwiatkowskiej. W tzw. Starym Muzeum widzieliśmy Skarbiec z zabytkami sakralnymi, numizmatyką i bronią białą oraz  cenne rękopisy, w tym pierwsze wydanie „Pana Tadeusza” , wystawę archeologiczną, duży zbiór pasów kontuszowych, a także malarstwo i rzeźbę.

Po wyciecze o uczniach klas IV- V nie można już powiedzieć, że „cudze chwalicie, swego nie znacie”, gdyż właśnie poznali duży fragment swojej małej ojczyzny.